لیگ قهرمانان اروپا آرشیو خبر ها
یووه به دنبال صعود و صدرنشینی

یووه به دنبال صعود و صدرنشینی

پنج سهمیه باقیمانده مرحله حذفی لیگ قهرمانان اروپا باعث می شود در دور آخر بازی های مرحله گروهی نیز هیجان و حساسیت حفظ شود ضمن اینکه تعدادی از بازی های امشب و فرداشب برای صدرنشینی در گروه و شانس داشتن قرعه ای بهتر در مرحله بعد یا صعود به لیگ اروپا است. سه تیم اسپانیایی رئال مادرید، اتلتیکومادرید و بارسلونا به همراه سه تیم آلمانی بایرن مونیخ، بوروسیادورتموند و لورکوزن و دو تیم انگلیسی آرسنال و چلسی و تیم های پاری  سن ژرمن، پورتو و شاختاردونتسک صعود خود را به مرحله بعد قطعی کرده اند.

قهرمان سه دوره اخیر لیگ ایتالیا، یوونتوس نیاز به یک امتیاز از بازی خانگی با اتلتیکومادرید دارد اگر بخواهد فاجعه سال قبل تکرار نشود. اگر این تیم در تورین ببازد و المپیاکوس در خانه از سد مالمو بگذرد - که خیلی هم محتمل است- تیم یونانی راهی مرحله حذفی می شود ضمنا اگر یوونتوس با دو گل اختلاف اتلتیکو را شکست دهد به عنوان صدرنشین، مرحله گروهی را به پایان می برد.

ماسیمیلیانو آلگری مربی یوونتوس که در بازی جمعه با فیورنتینا به برخی نفرات کلیدی خود از جمله کارلوس توس استراحت داد و از سیستم 2-5-3 استفاده کرد، در رقابت های اروپایی سیستم 2-1-3-4 را ترجیح می دهد.

یووه در 9 بازی خانگی آخر خود در رقابت های اروپایی طعم شکست را نچشیده و امیدوار به پیروزی در این دیدار است. ماسیمیلیانو آلگری مربی یوونتوس دراین باره گفت:

"ما حس خیلی خوبی داریم. بازی مهمی است و باید سعی کنیم ببریم آن هم با دو گل اختلاف چون هدف ما صعود است و اگر بتوانیم صدرنشین گروه شویم."

مربی 47 ساله تلاش زیادی کرد تا از سیستم ناموفق فصل قبل یوونتوس حداقل در رقابت های اروپایی فاصله بگیرد اما در زمین فیورنتینا دوباره با سیستم 2-5-3 بازی کرد و نشان داد حواسش به بازی امشب برابر اتلتیکو است. کلودیو مارکیزیو و آلوارو موراتا هم از ترکیب اصلی بیرون ماندند.

یووه که شروع نسبتا ضعیفی در مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا داشت با روند رو به رشد اخیر ثابت کرده توانایی غلبه بر اتلتیکو را دارد هرچند با توجه به توانایی اتلتیکو در ارتکاب خطاهای فنی و پیروزی در چالش های تن به تن بعید است یوونتوس با دو گل برنده شود.

مدافع عنوان قهرمانی اسپانیا که بازی رفت در ویسنته کالدرون را با یک گل به سود خود به پایان رساند، با برد صفر-4 دور پنجم مقابل المپیاکوس صعود خود را از این گروه قطعی کرد.

اتلتیکومادرید در حالی به ایتالیا سفر می کند که چهار برد متوالی به دست آ ورده و سه بازی پشت سر هم دروازه اش را بسته نگه داشته. مردان دیگو سیمئونه در لیگ حساس و رقابتی اسپانیا 4 امتیاز از تیم همشهری صدرنشین یعنی رئال مادرید کمتر دارند.

دیگو سیمئونه مربی آرژانتینی اتلتیکو که در سال 2002 با زدن گل برای لاتزیو مقابل اینتر باعث قهرمانی یوونتوس در سری A شد، گفت: "فکر می کنم تیم در حال پیشرفت و رشد است و این سبب می شود در همه رقابت ها باانگیزه و مشتاق جلو برویم."

اتلتیکومادرید هم مثل یوونتوس نسبت به بازی قبلی دو تیم پیشرفت زیادی داشته. این تیم در 11 بازی آخر خود 10 برد داشته و در کل فصل فقط سه باخت متحمل شده. این تیم غالبا می برد و به ندرت می بازد اما میلی به تساوی ندارد.

آندره آ بارتزالی، لوکا مارونه، مارتین کاسرس، کوادو آساموا و رومولو مصدومان یوونتوس هستند که به این بازی نمی رسند. کریستین آنسالدی، ماریو سوارس و ژوائو میراندا هم از طرف مقابل در این دیدار حضور نخواهند داشت.

هر دو تیم بازیکنانی دارند که پایشان روی پوست موز است و اگر یک اخطار بگیرند بازی رفت مرحله حذفی را از دست می دهند، استفان لیخشتاینر و پل پوگبا از یووه و گابی، دیگو گودین و کریستین آنسالدی از اتلتیکو چنین شرایطی دارند.


«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
احمد رضا نیک اقبال
احمد رضا نیک اقبال«نگارنده اخبار»
ارتباط با نگارنده: